Polecenie Zapłaty

SZANOWNI KLIENCI

 

Z myślą o Państwa wygodzie udostępniliśmy możliwość opłacania należności za wodę i ścieki z rachunku bankowego poprzez tzw. „POLECENIE ZAPŁATY”. Taka forma dokonywania płatności  zapewnia terminową zapłatę każdego rachunku nie tylko bez konieczności udania się do kasy, ale nawet bez zlecania realizacji przelewu w swoim banku. Po złożeniu przez Państwa jednorazowej zgody na obciążanie swojego rachunku bankowego za terminowość opłat odpowiada wystawca faktury i Państwa bank.

 

Stronami umowy, w wyniku której aktywowane jest Polecenie Zapłaty są:

  • odbiorca, czyli wystawca faktury (AQUA S.A. w Bielsku-Białej),
  • płatnik, czyli Odbiorca usług (Państwo), zobowiązany do terminowej płatności,
  • bank, w którym płatnik posiada rachunek.

     Aby zlecić dokonywanie płatności za wodę i ścieki z rachunku bankowego należy sprawdzić, czy Państwa bank oferuje realizację Polecenia Zapłaty i jakie stosuje opłaty z tego tytułu, a następnie dostarczyć do AQUA S.A. „Zgodę na obciążanie rachunku”, przy czym:

  • druk „Zgoda na obciążanie rachunku” można pobrać na stronie internetowej www.aqua.com.pl lub odebrać na Sali Obsługi Klienta,
  • należy czytelnie wypełnić i podpisać obie części formularza (dla odbiorcy oraz dla banku płatnika),
  • podpis musi być zgodny ze wzorem podpisu znajdującym się w Państwa banku,
  • w polu „identyfikator płatności” należy wpisać tzw. „kod nabywcy”, który znajdziecie Państwo na pierwszej stronie faktury.

Jak funkcjonuje Polecenie Zapłaty?

 

  • usługa jest aktywowana w ciągu 20 dni roboczych od daty dostarczenia do AQUA S.A. „Zgody na obciążanie rachunku” - od tego momentu należności za faktury przekazywane będą  automatycznie z konta płatnika na konto AQUA S.A.,
  • aktywacją usługi zajmuje się AQUA S.A., która przekazuje wszystkie niezbędne informacje do banku płatnika,
  • płatność jest pobierana w dniu płatności faktury - ważne jest, aby dzień przed tym terminem płatnik zabezpieczył odpowiednią kwotę na rachunku bankowym, ponieważ w przypadku ewentualnego braku środków na rachunku usługa nie zostanie zrealizowana,
  • dyspozycja polecenia zapłaty niezrealizowana w dacie płatności z powodu braku środków na rachunku płatnika będzie ponownie przekazana do banku płatnika – tylko 1 raz, po 5 dniach roboczych,
  • bank pobiera od płatnika opłaty za dyspozycje polecenia zapłaty zgodnie ze swoją taryfą prowizji i opłat bankowych,
  • płatnik (Odbiorca usług) nadal otrzymuje od nas faktury - będą one miały adnotację "Sposób zapłaty: polecenie zapłaty",
  • w sytuacji, gdyby stwierdzili Państwo błąd w zrealizowanym poleceniu zapłaty (np. kwota obciążenia byłaby niezgodna z otrzymaną fakturą) przysługuje Państwu prawo odwołania transakcji,
  • płatnik w każdej chwili może zrezygnować z usługi Polecenie Zapłaty, wypełniając druk „Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku”, a następnie przekazując po jednym egzemplarzu do AQUA S.A. i swojego banku.

 

Więcej informacji uzyskacie Państwo na stronie www.poleceniezaplaty.org.pl

 

BIP    Rodzina plus    ISO 9001         Pływalnia AQUA      Fitness AQUA